niedziela, 28 lipca 2013

Cheesecake Extravaganza na diecie




Jakiś miesiąc temu wyjęłam z dna szafy bikini. Czas na kontrolę jakości! No tak, lato już w pełni a ja jeszcze nie sprawdziłam co się dzieje pod odzieżą wierzchnią po zimie.

Ok , wcisnęłam się!...ale odbicie w lustrze co najmniej mnie nie zadowoliło! 
To była długa zima wypełniona nie do końca odchudzającymi gulaszami, curry i brakiem ruchu. Wskoczyłam na wagę a tu dodatkowe 6kg. Na pewno 6, sprawdzałam baterie w wadze dwa razy aby się jeszcze upewnić czy wredna maszyna mnie nie oszukuje!

Po tym dewastującym odkryciu zarządziłam w naszym domu akcję 'Gubię Boczki na Lato', czyli wracamy do podstawowych zasad Slimming World. Mam swój sprawdzony sposób na zdrowe gubienie tłuszczyku (diety cud to nie moja bajka)...nazywa sie Slimming World. Główne przykazanie to unikać produktów wysoko-tłuszczowych, białej mąki cukrów (zasady znajdziecie tutaj).
Ale jak świat długi i szeroki, wszyscy wiemy, że znać zasady to jedno, a wytrwać przy nich to już zupełnie inna historia więc mi również przytrafia się od mych sprawdzonych zasad odstąpić.

Lubię słodycze. A jedyny sposób aby uniknąć chwili zapomnienia z tabliczką czekolady, to znalezienie godnego jej odpowiednika w wersji light. 
Moją sprawdzoną receptą na zaspokojenie głodu cukrowego jest Sernik Chudzielec (3.5 syns na Slimming World). Praktycznie bez mąki, na serku 0%, ze słodzikiem i mnóstwem owoców, puszysty i kremowy. Szybko się go robi i jest pyszny. Idealny na niedzielę!





Sernik Chudzielec*


Składniki:

375 g twarogu kremowego 0% (np. Twaróg Delikatny President 0%, w UK quark) 
300 g chudego serka wiejskiego (zmielonego blenderem na gładką masę) 
4 jajka (żółtka oddzielone on białek) 
1/2 szklanki słodzika do wypieków 
1 łyżka mąki ziemniaczanej lub skrobi kukurydzianej (3.5 syns)
2 łyżeczki esencji z wanilii 
skórka otarta z pół cytryny 
ulubione owoce 

Przygotowanie:

Nagrzać piekarnik do 180 C, niewielką tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia.

W misce wymieszać widelcem: twaróg, serek wiejski, cukier, żółtka jajek, wanilię, skórkę z cytryny oraz mąkę ziemniaczaną (skrobię).

W oddzielnej misce ubić białka na sztywną pianę. 


Delikatnie mieszając dodać pianę do reszty składników. 

Przełożyć płynne ciasto do formy. Piec przez ok 40 min (powinien być całkowicie ścięty i przypieczony na brzegach). Ostudzić w otwartym piekarniku. 

Sernik urośnie w trakcie pieczenia, jednak opadnie od razu po wyłączeniu piekarnika. 
Całkowicie ostudzone ciasto należy włożyć do lodówki na przynajmniej 3 godziny zanim je rozkroimy. 
Sernik warto ustroić świeżymi owocami tuż przed podaniem.


* Syns - 3.5 za cały sernik









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się opinią lub prześlij zapytanie!